Aftellen - Reisverslag uit Soest, Nederland van Piet Mout - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Soest, Nederland van Piet Mout - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

03 September 2016 | Nederland, Soest

Het komt nu ineens wel heel snel dichterbij; 10 september bedoel ik. Maanden hebben we ernaar uitgekeken. Aan het begin van het jaar zijn we al aan wat voorbereidingen begonnen maar steeds met het gevoel dat het zo'n vaart nog niet loopt. Ondertussen hebben we wel een auto gehuurd, tickets geboekt, de eerste overnachtingen in Santiago geboekt, de route bestudeerd, iPads ingericht met o.a. gps-kaarten, camping- en hickingapps, internationale rijbewijzen gekocht, eReaders gevuld, uitrusting op orde gebracht, maar ook machtigingen voor onze rekeningen geregeld en Doshima geïnstrueerd hoe ze daar mee om moet gaan, een nieuwe alarminstallatie geïnstalleerd, auto's een service laten geven en vast op winterbanden laten zetten en met de tuinman het winterprogramma doorgenomen want het thuiskomen moet ook worden voorbereid. Inmiddels zijn we in de fase aangeland waarin we alleen nog de koffers zouden moeten pakken. Toch bekruipt me soms het gevoel dat we een paar belangrijke zaken hebben vergeten en in Santiago moeten beginnen met een aantal haren uit onze hoofden te trekken. Als daar inderdaad aanleiding toe is hoor je dat in onze volgende blog. Overigens is het helemaal de vraag of die er gaat komen omdat onze reis ons voert door vele gebieden waarvan de beschikbaarheid van internet en wifi absoluut niet zeker is. Bovendien weet ik niet in hoeverre het ons gaat lukken een verhaal paraat te hebben als er dekking is. Maar als een blog niet in Nederland al wordt voorbereid komt er in ieder geval niets van.

Ons reisschema ziet er grofweg als volgt uit:
Santiago-Antacamawoestijn-de Andes over naar Argentinië-Mendoza-terug naar Chili en via de Carretera Austral naar het zuiden-weer via Argentinië naar Vuurland met als zuidelijkste punt Ushuaia-waarna weer terug naar Santiago.

Als ik je ten onrechte heb geselecteerd als iemand die wellicht in de blog is geïnteresseerd kun je je gewoon daarvoor afmelden.
Omdat KPN geen wereldspeler is geven we er de voorkeur aan tijdens de reis gebruik te maken van emailservice van Google. Je kunt ons dus ook nog proberen te bereiken via: margretmamou@gmail.com of pietmout@gmail.com

• 04 September 2016 - 03:12

Barbara:

Heeeeel veel plezier met deze bijzondere reis. Hopelijk genoeg bereik voor een past blogs, ben heel benieuwd!!

• 04 September 2016 - 11:52

Koen:

P&M heel veel plezier, en ook wat 'spannende' momenten op deze reis! En geen zorgen: het is nagenoeg zeker dat je iets vergeet en zolang je dat maar onthoudt hoef je geen schaarser wordende haren te verwijderen. in Santiago hebben ze vast wel een Lidl/Boni/Jumbo/AH/Expert/V&D Outlet / oid om je uit de brand te helpen.

• 05 September 2016 - 10:52

Evert:

Hallo Margret en Piet,
    Ik wens jullie een prachtige reis, en ben heel benieuwd naar de verhalen en beelden (ook als die niet on-line verschijnen hoor).
    Wat zou het meeste wennen zijn: Zuid Amerika of het leven zonder wifi?

Hartelijke groet,

Evert en Elly

• 07 September 2016 - 10:10

Bickeltje:

Ik zou zeggen: heeeeel veeel plezier daar in t mooie Zuid Amerika!! En vooral GENIET!
    Maar dat is een inkopper...

Ben toch wel een beetje jaloers hoor ;-)

Ik wacht jullie vervolg blogs met spanning af

Peter

• 13 September 2016 - 19:20

Mieke:

Santiago zo overweldigend dat wij nog niks mogen zien? Hoop dat jullie veilig aangekomen zijn en op pad.
    Ik zal geduld hebben...