Monotoon - Reisverslag uit Pataguas Orilla, Chili van Piet Mout - WaarBenJij.nu Monotoon - Reisverslag uit Pataguas Orilla, Chili van Piet Mout - WaarBenJij.nu

Monotoon

Blijf op de hoogte en volg Piet

12 December 2016 | Chili, Pataguas Orilla

Antarctica, Drake Passage, Pampa, allemaal heel veel van hetzelfde, maar wel met een heel eigen karakter. En aan het begin van de reis was het met de Atacama niet anders. Monotonie als hoofdkenmerk van onze reis? Het zou heel goed kunnen. De eindeloze herhaling, de minimale variatie en dan de schok als het om de hoek toch ineens 'heel anders' is, zoals de themawisseling in minimal music of toch ineens dat streepje blauw in 'Who is afraid of red yellow and blue' op het schilderij van Barnett Newman. Als rationalist heb ik de waarde van dat schilderij nooit begrepen, maar misschien probeert Newman met verf te bereiken wat de natuur in haar extreme creaties bij mij wel vermag. Het brengt me in een beschouwelijke staat waarin het makkelijker is te reflecteren over tal van zaken die in het hectische bestaan in Nederland maar al te gemakkelijk onder de oppervlakte blijven. Voor een deel heb ik jullie daarmee de afgelopen maanden ook lastig gevallen. Met nog slechts een paar reisdagen voor de boeg is dit mijn laatste blog van deze reis en blijven jullie dus verder gevrijwaard van mijn beschouwingen. Dat die beschouwingen ook van heel luchtige aard kunnen zijn bewijzen de bijgaande foto's.

  • 12 December 2016 - 23:30

    Machteld:

    Dank voor jullie prachtige verhalen, ik heb er naar uitgekeken en ervan genoten !
    Geniet nog even en daarna een goeie reis terug.

  • 13 December 2016 - 08:33

    Peter Bickel:

    Dank voor jullie beschouwende blogs, zoals eerder vermeld een genot om te lezen.
    En Piet, ik weet dat je van een biertje houdt, maar enkel na enerverende ervaringen ;-)

    Goede reis terug !

    Peter

  • 13 December 2016 - 19:45

    Mieke:

    Bedankt voor het bijhouden van deze blog. Het is/was weer leuk om jullie te volgen en de verhalen te lezen. Goede reis terug, veilige landing(en) en succes met de terugkeer op "aarde". Tot aan een toog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Pataguas Orilla

Piet

Piet & Margret

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 11577

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2017 - 17 December 2017

Antipodisch

10 September 2016 - 16 December 2016

Chili-Argentinië

31 Oktober 2010 - 05 December 2010

Samen apart

Landen bezocht: