Noodlot - Reisverslag uit Aalen, Duitsland van Piet Mout - WaarBenJij.nu Noodlot - Reisverslag uit Aalen, Duitsland van Piet Mout - WaarBenJij.nu

Noodlot

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

25 Oktober 2017 | Duitsland, Aalen

Een half uur voordat wij van Schiphol opstegen sloeg voor Erika, de zus van Margret, het noodlot toe. Twaalf uur later, toen we aan de bagageband in Hong Kong stonden en onze telefoons weer uit de vliegtuigmodus haalden, vertelde Marco dat Erica was omgekomen bij een straatongeval. Ze deed een 84-jarige oude bekende uitgeleide en gaf haar aanwijzingen bij het achterwaarts verlaten van de parkeerhof van haar appartementsgebouw. Plotseling schoot de auto (met een automatische versnelling) daarbij met hoge snelheid achteruit. Erika werd gegrepen, tegen straat gesmakt en meegesleept tot aan de overkant van de straat. Ze liep daarbij zo zwaar schedelletsel op dat ze op slag de dood vond.
Voor Margret kwam de mededeling als een mokerslag. Erika was weliswaar 7 jaar ouder, maar zij heeft zich altijd als een soort tweelingzus met haar verbonden gevoeld. Van verder reizen kon geen sprake zijn. Daar hadden Doshima en Marco al op geanticipeerd. Tijdens onze vlucht hadden ze contact gehad met de VVAA, waar wij een reisverzekering hebben. Ze werden doorgeleid naar SOS-International die voor ons, 6 uur na aankomst in Hong Kong, een retourvlucht naar Schiphol regelden. Doshima ving ons daar vrijdagavond op en samen met haar zijn we zaterdag naar Aalen (waar Marco woont) gereden. Zondag troffen we de man van Erika in een lamgeslagen toestand aan. De voorbereidingen voor de uitvaart kwamen als gevolg daarvan volledig op de schouders van de Heidi (Margret haar andere zus) en Margret te liggen. Vrijdag 27 oktober is de uitvaart. We blijven nog een aantal dagen in de omgeving van Stuttgart en de familie.
We hopen daarna, weliswaar met bezwaard gemoed, toch de reis weer opnieuw te kunnen aanvangen.

• 25 Oktober 2017 - 12:32

Nienke:

Lieve Margret en Piet. Wat een intens verdrietig bericht. Wat zullen jullie aangeslagen en verdrietig zijn . Heel veel sterkte de aankomende tijd voor alle betrokkenen.

• 25 Oktober 2017 - 19:25

Annelies:

Ach wat een vreselijk bericht!. Woorden schieten tekort. Ik kan alleen maar zeggen: gecondoleerd en verder jullie heel veel sterkte toewensen.

• 25 Oktober 2017 - 21:10

Evert:

Margret en Piet, wat een verschrikkelijk nieuws! We wensen jullie heel veel sterkte bij het verlies en het doen van alles wat nu geregeld moet worden. Elly en Evert.

• 26 Oktober 2017 - 09:24

Tamara:

Lieve Piet en Margret,

Van harte gecondoleerd! Wat een vreselijk bericht.
    We wensen jullie heel veel sterkte toe.

Ook namens Petra en Saskia (de werkende assistentes van vandaag).

Tamara