06 wordt 09 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Piet Mout - WaarBenJij.nu 06 wordt 09 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Piet Mout - WaarBenJij.nu

06 wordt 09

Blijf op de hoogte en volg Piet

14 September 2016 | Chili, Santiago de Chile

Wij zijn veilig in Santiago aangekomen. Was best nog even spannend toen het vliegtuig tussen de 30 en 50 mtr uit de wolken kwam en de piloot onmiddellijk een doorstart inzette. Tijdens die procedure heb ik geen landingsbaan gezien. De piloot waarschijnlijk wel, maar waarschijnlijk op een andere plaats dan verwacht. De tweede landingspoging was op de zelfde baan maar nu van de andere kant en dus nu dus wel met wind op de kop. Die poging verliep vlekkeloos. De miljoenenstad Santiago wordt omringd door hoge en zeer hoge bergen. De ketel die daardoor ontstaat staat vaak vol met smog. Dat leverde op onze eerste dag het surrealistische effect op van zwevende bergtoppen. De besneeuwde kammen waren zichtbaar, maar de bergen waar die op rusten waren door de smog onzichtbaar geworden.
We gebruiken Santiago vooral om ons voor te bereiden op de reis en daarvoor inkopen te doen. Best nodig want de auto, die we vandaag hebben geïnspecteerd, is uiterst karig uitgerust. De daktent lijkt wel robuust genoeg om een stevig windje te weerstaan.
Lokale simkaarten waren snel gekocht, maar mobiel internet loopt nog niet vlekkeloos. (Margret haar telefoonnummer is +56 9 5204 4039, dat van Piet blijft gewoon het oude 06-nummer)
Wij blijven eraan sleutelen en als het allemaal beter werkt horen jullie ongetwijfeld meer van ons.

• 15 September 2016 - 07:47

Nienke:

Lieve Margret en Piet, wat geweldig dat jullie reis nu echt begonnen is. Gelukkig veilig aangekomen. Geniet maar heel veel, wij lezen jullie verslagen graag!
    X Nienke

• 15 September 2016 - 17:28

Ilse Kant:

Ik wens jullie een heel goede reis,avontuur en volg jullie verhalen! Ik heb vollstes vertrouwen...het was al spannend in het vliegtuig

• 15 September 2016 - 18:01

Evert:

Hallo Margret en Piet, hopelijk hebben jullie onderweg meer zicht uit de 4x4 dan tussen deze bergen! Nu de auto nog uitrusten met hifi, navi, stoelverwarming, airco, waterbed, ...
    Fijne reis! Elly & Evert